Więcej kursów, więcej linii, nowe trasy

Tadeusz Markiewicz UMMarki

 1 marca 2018    08:23

Kolejne przełomowe wydarzenia w dziejach komunikacji mareckiej przed nami.



Jesienią 2016 r. wprowadziliśmy w Markach pierwszą strefę biletową. Dzięki temu w portfelach naszych mieszkańców pojawiły się spore oszczędności. Wówczas burmistrz Jacek Orych obiecywał, że postara się również o poprawę dostępności komunikacyjnej. Po oddaniu obwodnicy i udrożnieniu Alei Piłsudskiego ta tematyka zaczęła przybierać konkretne kształty. Niedawne spotkanie burmistrza z Zarządem Transportu Miejskiego (ZTM) zaowocowało propozycjami, które trafiły na Radę Miasta.

Wczoraj został zmieniony budżet miasta. Dzięki temu, w porozumieniu z ZTM, można zwiększyć częstotliwość funkcjonowania linii 140, 340 i 738.

- W praktyce będzie oznaczać to tyle, że w godzinach szczytu mniej więcej co 5 minut będzie jechał autobus z i do Dworca Wileńskiego - tłumaczy Jacek Orych.

Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie nowych linii. Wczoraj Rada Miasta zgodziła się na zawarcie porozumienia międzygminnego. To pozwoli na organizację lub modyfikację trzech linii typu L. Na razie będą poruszać się przede wszystkim po Piłsudskiego, ale za kilka miesięcy wjadą w boczne ulice od głównej arterii. Stanie się tak po zaakceptowaniu organizacji ruchu przez starostwo w Wołominie (o czym dalej).

Zacznijmy od linii L40, która łączy nasze miasto przez Nadmę i Kobyłkę z Wołominem. Plan jest taki, żeby wydłużyć jej funkcjonowanie na terenie Marek. Zamiast zatrzymywać się na pętli przy Dużej autobus, wracając z Wołomina,  docelowo skręci w Pomnikową, Grunwaldzką, pojedzie Okólną, Słoneczną, Piłsudskiego i Bandurskiego aż do cmentarza.

Pojawi się też nowa linia L33 z Legionowa (przez Nieporęt). Połączy ona tereny przemysłowe. Autobus będzie wjeżdżać do Marek od strony Legionowej i pojedzie Aleją Piłsudskiego. Następnie skręci w Bandurskiego, Okólną i Słoneczną i znów uda się w podróż w kierunku północnym.

Kolejna linia będzie łączyć Radzymin z centrum M1. To L45. Jej docelowa trasa nie będzie przebiegać wyłącznie Piłsudskiego. Jadąc z Radzymina autobus skręci w Pomnikową, Grunwaldzką, Okólną i Słoneczną. Potem powróci na główną miejską ulicę i dotrze do Warszawy.

Warto też podkreślić, że realizowany jest transport linią L43 z Zielonki. Podobnie jak L45 jej miejscem docelowym jest centrum M1. W dni powszednie autobus jeździ przez Marki dwiema ulicami: Lisa Kuli oraz Fabryczną, w weekendy - tylko Fabryczną.

- Zmienimy organizację ruchu, by na mareckich ulicach pojawiły się nowe przystanki. Ich zatwierdzenie jest kluczowe do uruchomienia nowych linii proponowanych przez samorząd. Tu decyzje podejmie starostwo powiatowe w Wołominie. Jeśli organizacja ruchu zostanie zaakceptowana, przystanki pojawią się przy Grunwaldzkiej, Okólnej, Bandurskiego, Lisa Kuli i Fabrycznej. Prosimy zapoznać się zamieszczoną pod tekstem mapą, ilustrującą plany zmian w komunikacji - podkreśla Jacek Orych.



Samorządowcy mają nadzieję, że uatrakcyjnienie oferty komunikacyjnej zmotywuje część dotychczasowych kierowców do wykorzystania transportu publicznego.

- Jest pierwsza strefa biletowa, budujemy parkingi parkuj i jedź, wprowadzimy rower miejski, w przyszłym roku powinno ruszyć metro przy Trockiej. To są argumenty, które mogą zachęcać do zostawienia samochodu w Markach - puentuje Jacek Orych.

Galeria

zdjecie: 108866
zdjecie

Tadeusz Markiewicz

Zaręczony z samorządem, w poprzednim wcieleniu redaktor, wydawca, nieustająco marecki bloger

Komentarze:

Zastrzeżenie

Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących — redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

ACTIVENET - strony www, sklepy internetowe - Marki, Warszawa

skocz do góry