8 czerwca 2022 14:02
Na spotkaniu z Grzegorzem Obłękowskim, dyrektorem Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie rozmawialiśmy o niezmiernie ważnej dla naszego regionu inwestycji, czyli kompleksowej przebudowie DW631. To będzie zupełnie inna droga, niewiele mająca wspólnego z dzisiejszą dwupasmówką. Omawialiśmy praktycznie cały przebieg DW631, ale najwięcej uwagi poświęciliśmy skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z ulicą Dworkową i Główną. To oczywiście miejsce, które od dłuższego czasu jest tematem wielu dyskusji na portalach społecznościowych.
Docelowo skrzyżowanie będzie wyposażone w sygnalizację świetlną, wydzielone pasy ruchu (prawoskręty), a sama droga będzie zwężać się od skrzyżowania w kierunku Zegrza/Nieporętu. Zdaniem specjalistów ds. inżynierii ruchu z uwagi na fakt, że drogi na skrzyżowaniu są różnej szerokości (liczba pasów) oraz generują różne natężenie ruchu pojazdów (największy DW631). Dodatkowym argumentem za sygnalizacją jest możliwość jej regulacji, co może być kluczowe np. w okresie letnim, gdzie ruch od strony Zalewu Zegrzyńskiego jest znacznie większy niż w pozostałym okresie.
Myślę, że dla miłośników turystyki rowerowej dobrą wiadomością będzie informacja o powstaniu trasy rowerowej, którą w bezpieczny sposób dojedziemy na Zalew Zegrzyński.
Realizacja inwestycji będzie podzielona na etapy i jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planem, a sytuacja gospodarcza w kraju nie zaburzy finansów samorządów, to możemy mówić o roku 2026, jako terminie zakończenia inwestycji. Koszt inwestycji z całą pewnością będzie liczony w setkach milionów złotych.
Oddany lokalnym sprawom, samorządowiec, radny powiatu wołomińskiego, społecznik.
Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących — redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
BYCHOWSKI - strony internetowe, sklepy internetowe - Marki, Warszawa