3 stycznia 2008 12:04
W styczniu 2008 roku, a dokładnie 6 stycznia, mija rok i 9 miesięcy od czasu kiedy światło dzienne ujrzało pewne zarządzenie Burmistrza naszego miasta.
I co z tego wynikło?
Burmistrz wydał swoje zarządzenie z datą 6 kwietnia. Weszło ono w życie 1 lipca 2006 roku.
Dał więc trzy miesiące na przygotowanie sie odpowiedzialnych osób do jego realizacji. Zobaczmy więc jak je zrealizowano. Oczywiście z punktu widzenia mieszkańca miasta.
Pokój 1. Dumna tabliczka głosi - Wydział Budżetowy.
Natomiast tabliczka obok na ścianie głosi wszem i wobec, że mieści się tu Referat Finansowo-Budżetowy. I nawet podaje nazwisko kierownika.
Która tabliczka mówi prawdę?
Żadna. Obie kłamią, czyli jak powiadają emeryci "robią z tata wariata".
Regulamin Organizacyjny -> paragraf 7 pkt 7 - Wydział Budżetowo-Finansowy
Schemat organizacyjny - > Wydział Budżetowo-Finansowy
Nie ma kierownika Referatu - jest Naczelnik Wydziału.
Idźmy dalej. Obejrzyjmy pokoje tego Wydziału
Pokój 7. Tabliczka zgodna z regulaminem oraz schematem organizacyjnym. Dodatkowo informuje jakie sprawy się tu załatwia. Brawo dla zamawiającego.
Natomiast tabliczka na ścianie mówi coś innego. Nadal widnieje Referat Finansowo-Budżetowy.
Kolejny pokój tego wydziału. Pokój 11.
Tabliczka zgodna z regulaminem oraz schematem organizacyjnym. Dodatkowo informuje jakie sprawy się tu załatwia. Kolejne wyrazy uznania dla zamawiającego tabliczki na drzwi.
Tabliczka na ścianie uparcie wmawia nam że mieści się tu Referat Finansowo-Budżetowy. Jakby tego było mało, wmawia nam także, że pracuje w tym pokoju zastępca kierownika referatu. Tego referatu który już nie istnieje.
Żeby już dać spokój księgowym i budżetowcom, jako że koniec roku to dla nich urwanie głowy, zajrzyjmy do ochrony środowiska.
Tabliczka na drzwiach informuje poprawnie, że mieści się tu Wydział Ochrony Środowiska, Gospodarki wodnej i Rolnictwa.
Tabliczka na ścianie trzyma się nadal wersji, że jest tu referat. I nadal urzęduje w tym pokoju kierownik referatu.
Na parterze tylko pokoje "wydziału komunalnego" są prawidłowo opisane. Ale tam naczelnikiem jest Elżbieta Pielasa. Jak pisałam przy innej okazji, naczelnik z "ręką gospodyni".
Dajmy sobie spokój z dalsza wirtualną podróżą po korytarzach Urzędu Miasta. Jest tak jak jest.
Właściwie to czego się czepiam. Minęło dopiero półtora roku od wprowadzenia wydziałów w miejsce referatów. Raptem 18 miesięcy. No tak, ale ja pamiętam czasy kiedy takie zmiany wprowadzano niemalże natychmiast.
Jedna z mądrości Wschodu głosi - "Każda podróż, nawet ta największa, zaczyna się od pierwszego małego kroku".
Na swój użytek mówię tak - szacunek dla mieszkańca miasta zaczyna się od tabliczek w urzędzie.
Więc pytam - panie i panowie naczelnicy -
Ile czasu potrzebujecie na aktualizację informacji?
Może to zadanie was przerasta?
Nie potraficie sobie z tym poradzić? - spytajcie Naczelnika "komunalnego" jak ona to zrobiła.
Krystyna Siennicka
Źródła:
Zarządzenie Nr 0152/29/2006 Burmistrza Miasta Marki z dnia 6 kwietnia 2006 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Marki - http://bip.marki.pl/pl/bip/brm_prawo/2006/04/29
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Marki
http://bip.marki.pl/pl/bip/px_0152_2006_29_reg.pdf
Schemat Organizacyjny Urzędu Miasta Marki
http://bip.marki.pl/pl/bip/px_0152_2006_29_schemat.pdf
Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących — redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
BYCHOWSKI - strony internetowe, sklepy internetowe - Marki, Warszawa