12 czerwca 2012 18:39
W kwietniu, maju i na początku czerwca 2012 roku odbyła się w naszej szkole ogólnopolska kampania "Zachowaj Trzeźwy Umysł".
Istotnym punktem kampanii ZTU były konkursy profilaktyczno - edukacyjne, które aktywizowały dzieci, a także rozwijały ich kreatywność. Młodzi ludzie mogli wyrażać siebie, przygotowując prace plastyczne i literackie na konkurs "To ja".
Z kolei konkurs ulotkowy "Żabka czy motylek", gdzie trzeba było odpowiedzieć na pięć podchwytliwych pytań na temat pływania, pozwalał na sprawdzenie swojej wiedzy, po zapoznaniu się na zajęciach z tematem "Pływanie jako dyscyplina sportowa".
Ważną datą w kampanii ZTU był 1 czerwca - DZIEŃ BEZ ALKOHOLU. W tym dniu rozdawaliśmy ulotki "Patrz co pije Twoje dziecko!". Rodzice i uczniowie dowiadywali się, że są tzw. alkopopy - tanie, alkoholowe napoje owocowe, sprzedawane w puszkach czy kolorowych butelkach. Mogą mieć podobną ilość alkoholu jak piwo, ale wysoki poziom cukru i czasem kofeiny mają zadanie maskowania smaku i działania alkoholu.
W Dzień Dziecka dzieci wykonały "Książki bezpieczeństwa". Następnie zabierały je do domu, żeby pokazać rodzicom. Z książek można było dowiedzieć się, o napojach, które można pić bezpiecznie, jak i o napojach, które nie są dla dzieci bezpieczne. Oprócz tego uczniowie odgrywali scenki, w których w praktyce używały takich słów jak, np.: "Nie chcę", "Myślę, że to jest niebezpieczne", po to by umieć powiedzieć "nie", gdy ktoś częstuje ich alkoholem bądź namawia do spróbowania nie znanych substancji.
I etap kampanii ZTU już za nami. Uczniowie naszej szkoły brali aktywny udział w konkursach i innych zajęciach związanych z kampanią ZTU. Świadczą o tym nagrody za prace plastyczne i za prawidłowe wypełnienie ulotek konkursowych.
II etap kampanii zacznie się we wrześniu. Natomiast już niedługo zostaną wysłane do biura kampanii prace dzieci i ulotki konkursowe. Laureaci otrzymają nagrody we wrześniu podczas uroczystego finału I etapu kampanii w Centrum Olimpijskim w Warszawie.
Barbara Petykiewicz
Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących — redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
ACTIVENET - strony www, sklepy internetowe - Marki, Warszawa