3 lipca 2012 22:01
"Równy Start" - program rozwoju Szkoły Podstawowej nr 4 im. Stefana Roweckiego "Grota" wraz z końcem roku szkolnego dotarł na półmetek.


Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu IX, Działania 9.1, Poddziałania 9.1.2 "Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wysokość dofinansowania to 559 007 zł.
"Równy Start" - program rozwoju Szkoły Podstawowej nr 4 im. Stefana Roweckiego "Grota" wraz z końcem roku szkolnego dotarł na półmetek. Za nami 1922 godzin zajęć, które odbywały się w trzech obszarach:
- Wyrównywanie szans edukacyjnych - 930 godzin
- Rozwijanie umiejętności kluczowych - 868 godzin
- Wspomaganie rozwoju - 124 godziny.
Ponadto całe grono pedagogiczne ukończyło 20-godzinne szkolenie StART 1 i StART 2, w ramach którego nauczycielki i nauczyciele szkoły zapoznali się z metodą nauczania umiejętności prospołecznych w profilaktyce zaburzeń zachowania dzieci. Zasady tej metody zostaną uwzględnione w programie wychowawczym szkoły w roku szkolnym 2012/2013. Ponadto dwie osoby ukończyły szkolenie z metody Biofeedback, a w przyszłym roku szkolnym dziesięcioro dzieci będzie mogło skorzystać z tej formy oddziaływań terapeutycznych.
Zakupiono wiele pomocy dydaktycznych w tym wysokiej klasy cyfrowy aparat fotograficzny i kamerę wraz z oprogramowaniem do obróbki zdjęć i filmów. Wyposażono gabinet terapii biofeedback i salę do terapii Integracji Sensorycznej. W trakcie niektórych zajęć uczennice i uczniowie brali udział w ciekawych wycieczkach i konkursach, przygotowywali wystawy i przedstawienia teatralne.
Podsumowując: działania w ramach projektu "Równy Start" nie tylko uzupełniły zakres oddziaływań edukacyjno - wychowawczych szkoły, ale przede wszystkim wpłynęły na wyrównywanie szans edukacyjnych dziewczynek i chłopców,
wzmocniły atrakcyjność i jakość oferty szkoły ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych i umożliwiły objęcie opieką prewencyjną uczniów i uczennic z zaburzeniami zachowania oraz zagrożonych patologiami społecznymi.
W przyszłym roku szkolnym będziemy kontynuować realizację zadań projektu, a także planujemy zwiększenie godzin w ramach niektórych zajęć.
W załączeniu zdjęcia z zajęć w roku szkolnym 2011/2012.
Beata Lisik
[gallery]