Szansa na zmianę trasy linii 805

Paweł Pniewski MSG Komunikacja POMarki Marki2020

 26 lipca 2012    00:42

Mimo systematycznego zwiększania liczby linii autobusowych obsługujących Marki, mieszkańcom wciąż doskwiera brak zróżnicowania tras autobusowych, które poza ulicami Kościuszki i Legionową prowadzą aleją Piłsudskiego. Konieczność dotarcia do al. Piłsudskiego, a następnie stanie w korkach nie brzmi zachęcająco dla osób, które zastanawiają się nad zamianą swojego własnego środka transportu na autobus.

Dlatego też, z myślą o zróżnicowaniu tras autobusowych obsługiwanych przez warszawski ZTM, radni Platformy Obywatelskiej oraz Mareckiego Stowarzyszenia Gospodarczego zwrócili się do dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą o analizę możliwości zmiany trasy linii 805, która mogłaby przebiegać następująco: Piłsudskiego - Sosnowa - Okólna - Słoneczna - Piłsudskiego.

Jeszcze do niedawna problemem dla ZTMu w uruchomieniu komunikacji autobusowej po ul. Okólnej były progi zwalniające znajdujące się przy Jedynce. Jednak obecnie w Warszawie coraz więcej linii rozpoczyna kursowanie po ulicach, na których wybudowane są specjalne progi zwalniające, po których przejeżdżać bez problemu mogą autobusy. Przykładem takiej ulicy jest znajdująca się na Bemowie Obrońców Tobruku. W przypadku, gdy ZTM negatywnie zaopiniuje pomysł wybudowania podwyższonego skrzyżowania ulic Okólnej i 11-go listopada będzie ono mogło być zastąpione takimi właśnie progami.


Przypomnijmy, że jeszcze w tym roku wybudowany zostanie dodatkowy pas do skrętu w prawo z ulicy Sosnowej w al. Piłsudskiego, co rozładuje pojawiające się w tym miejscu korki. Dodatkowo na całym odcinku ul. Okólnej, po którym prowadzić miałaby nowa trasa zostanie wykonane odwodnienie oraz położony nowy asfalt od rzeki w stronę ul. Słonecznej.


Zmieniona trasa wiodłaby niedaleko dużych mareckich osiedli zlokalizowanych przy 11-go listopada, Mieszka I, Promiennej, Słonecznej. Dodatkowo zmiana ta byłaby korzystna dla uczniów SP1, którzy mogliby dojeżdżać do szkoły autobusem. Nie bez znaczenia jest tu również budowa kolejnego mareckiego Orlika, do którego bez problemu dojedziemy komunikacją miejską.

Zmiana trasy linii 805 wydaje się być ze wszech miar uzasadniona. Nikt na tym nie straci, a wielu mieszkańców zyska. Miasto wykona w tym roku wszelkie prace, które przybliżą funkcjonowanie komunikacji miejskiej po nowej trasie. Teraz wszystko w rękach Zarządu Transportu Miejskiego, a w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku - w rękach radnych, którzy muszą wyrazić zgodę na zmianę trasy.

Paweł Pniewski
http://pniewski.wordpress.com


Wniosek klubów PO, Marki 2020 oraz O Przyszłość Marek do dyrektora ZTM w Warszawie

Galeria

zdjecie: 42859
fot. 1
zdjecie

Paweł Pniewski

Paweł Pniewski, zastępca Burmistrza Miasta Marki, prezes zarządu stowarzyszenia Grupa Marki 2020, członek Mareckiego Stowarzyszenia Gospodarczego.
Społecznik, podróżnik, wielbiciel kultury kulinarnej.
Związany z mareckim samorządem od 2010 roku. Z portalem współpracuje od 2009 roku.

pniewski.wordpress.com

Komentarze:

Zastrzeżenie

Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących — redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

ACTIVENET - strony www, sklepy internetowe - Marki, Warszawa

skocz do góry