Integracja na Szkolnej

Rafał Redeł SP2

 5 marca 2005    18:59

Z Mirosławą Żybulą-Wielogórską, dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 2 rozmawia Karina Księżyk.

- Szkoła przy ulicy Szkolnej wyróżnia się od kilku lat kolorową, wesołą elewacją. Czy podobne zmiany zaszły też wewnątrz budynku?

- Tak, oczywiście. W ostatnich latach rozbudowano szkołę o dwa nowe skrzydła i warunki pracy bardzo się poprawiły. Nowa część budynku wyposażona jest w windy i we wszelkie udogodnienia potrzebne niepełnosprawnym. Oprócz sali gimnastycznej posiadamy teraz wszechstronnie wyposażoną salę rehabilitacyjną, w której prowadzona jest indywidualna rehabilitacja naszych niepełnosprawnych uczniów oraz gimnastyka korekcyjna dla wszystkich, którzy jej potrzebują. Dzięki rozbudowie klasy I ? III korzystają z nowoczesnej szatni. Każdy uczeń ma tu swoją osobistą, zamykaną na klucz szafkę.

- Wspomniała Pani o niepełnosprawnych uczniach. Ile jest oddziałów integracyjnych na Szkolnej i jak przebiega praca w takich zespołach?

- Prowadzimy siedem klas integracyjnych. To małe, najwyżej osiemnastoosobowe klasy, do których uczęszcza do pięciorga dzieci o specjalnych potrzebach. Pracę dydaktyczną prowadzą w tych oddziałach wychowawca i pedagog specjalny. Ściśle współpracują oni ze szkolnym pedagogiem i psychologiem.

- Słyszałam, że szkoła ma osiągnięcia artystyczne.

- Tak. Dzięki zaangażowaniu nauczycielki muzyki, pani Barbary Bednarskiej i pomocy rodziców, na terenie naszej szkoły nagrane zostały już trzy płyty kompaktowe - ,,Nasze kolędowanie? oraz wydana z okazji 35 ? lecia Marek płyta pt. ,,Marki miastem mym?. Znajduje się na niej napisana przez panią Bednarską ,,Piosenka o Markach?, która stała się nieformalnym hymnem Marek. Ostatnio nauczyciele wyręczyli chór szkolny i nagrali stare i nowe przeboje na płycie zatytułowanej ,,Połączeni muzyką?.

- Co się będzie działo w szkole w ciągu najbliższych lat. Jakie ma Pani plany?

- Stara część szkoły wymaga remontu i jest on planowany na najbliższy rok. Chcielibyśmy skoncentrować na parterze budynku takie pomieszczenia jak świetlica, sekretariat, pokój dyrektora, gabinety lekarza, psychologa, pedagoga, logopedy, aby zwiększyć ich dostępność. Sukcesywnie zwiększamy ilość szafek osobistych. Dobrze byłoby, gdyby mogli z nich korzystać wszyscy uczniowie. Odczuwalny jest też brak komputerów w poszczególnych salach lekcyjnych i w bibliotece. Chciałabym także zwiększyć ich ilość w pracowni informatycznej. Planuję także zwiększyć ilość lekcji języka angielskiego dla klas I ? III do dwóch, trzech tygodniowo. Marzę o wprowadzeniu dodatkowego języka obcego dla klas starszych, najchętniej włoskiego, ponieważ współpracujemy ze szkołą włoską w ramach programu ,,Socrates Comenius?.

Rozmawiała
Karina Księżyk

Galeria

Komentarze:

Zastrzeżenie

Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących — redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

BYCHOWSKI - strony internetowe, sklepy internetowe - Marki, Warszawa

skocz do góry