Markowianie w Brukseli - relacja z wizyty

Paweł Pniewski MOK RadaMiastaMarki

12 maja 2014    17:14

Na początku kwietnia, jako laureaci konkursu "Markowianin, Polak, Europejczyk, czyli nie taka unia straszna..." razem z Bartłomiejem Krycą, Adrianem Zarasiem oraz Filipem Krasiewiczem braliśmy udział w wyjeździe studyjnym do Brukseli na zaproszenie pani poseł do Parlamentu Europejskiego prof. Danuty Hübner. Towarzyszył nam także nauczyciel z Zespołu Szkół nr 2 pani Katarzyna Czarnota-Myca.

Pierwszego dnia pobytu w stolicy Belgii mogliśmy zobaczyć od środka to, co widzieliśmy na kartkach książek, ucząc się do konkursu, czyli Parlament Europejski. Najpierw pani Danuta Hübner opowiedziała nam o funkcjonowaniu unii z jej punktu widzenia, potem mieliśmy przyjemność zobaczyć sale, gdzie odbywają się obrady Parlamentu Europejskiego. Później zjedliśmy uroczystą kolację.

Następnego dnia zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem najbardziej znane i najpiękniejsze zakątki stolicy Unii Europejskiej. Zobaczyliśmy m.in. Katedrę św. Michała i Guduli, Łuk Triumfalny Cinquantenaire czy Atomium- monumentalny model kryształu żelaza. Każdy miał także niepowtarzalną okazję spróbowania przepysznych belgijskich czekoladek. Później przejechaliśmy do słonecznej Antwerpii, w której wiedzieliśmy dom Rubensa, dawny ratusz czy ogromny i piękny dworzec.

Wycieczka była niewątpliwie wspaniałą możliwością poznania Unii Europejskiej, ale również zobaczenia nowego miasta i kultury. Między uczestnikami panowała miła atmosfera, więc każdy wrócił z uśmiechem na twarzy. Zwiedzało się znakomicie, ponieważ towarzyszyła nam cały czas piękna pogoda, co jest wyjątkiem w tym kraju. Nawet pani Danuta Hubner powiedziała, że mamy ogromne szczęście, ponieważ w Brukseli jest ok. 300 dni pochmurnych w roku. Klaudia Piekut

Autorką artykułu jest uczennica Gimnazjum Nr 2 w Markach, zwyciężczyni III Konkursu "Markowianin, Polak, Europejczyk, czyli nie taka Unia straszna..." organizowanego przez Marecki Ośrodek Kultury im. T. Lużyńskiego oraz Radę Miasta Marki.

Galeria

fot. 8
zdjecie

Paweł Pniewski

Paweł Pniewski, zastępca Burmistrza Miasta Marki, prezes zarządu stowarzyszenia Grupa Marki 2020, członek Mareckiego Stowarzyszenia Gospodarczego.
Społecznik, podróżnik, wielbiciel kultury kulinarnej.
Związany z mareckim samorządem od 2010 roku. Z portalem współpracuje od 2009 roku.